Wat zijn de retourvoorwaarden?

Er zijn voorwaarden verbonden aan het retourneren of weigeren van producten:

  • De kosten van terugzending vallen ten laste van de consument.
  • Het product moet in goede staat en volledig zijn bij retour.
  • Wanneer niet volledig, dan wordt het gewogen gewicht terugbetaald, niet het origineel geleverde gewicht.
  • Niet herbruikbare verpakking en verwerkingskosten worden in mindering gebracht van het terug te betalen bedrag.
  • Het product moet binnen de 14 dagen na annulering retour gezonden worden.

Wat zijn de tarieven voor ophaling / omruilingen?

Als de geleverde bestelling moet geretourneerd worden en door ons opgehaald worden, dan hanteren we de tarieven zoals in de prijslijst. Dit zowel voor big bags als bulkleveringen.

Hoe kan ik producten retourneren?

Leveringen: Neem contact op met onze klantendienst

  • Leg uit waarom de producten geretourneerd moeten worden.
  • Wij bekijken wanneer we de producten kunnen ophalen en berekenen welke kosten er eventueel mee gepaard gaan.
  • Als u akkoord gaat met het voorstel plannen we de ophaling/omruiling in en voeren deze uit na betaling van de eventuele aanvullende kosten.

Afhalingen: Neem contact op met onze klantendienst

  • Dan kunnen we uw creditnota al opmaken.
  • Vlotter verloop eenmaal ter plaatse.

Wanneer word ik terugbetaald na het retourneren?

De terugbetaling gebeurt eenmaal:

  1. De producten terug op ons depot zijn.
  2. De depotverantwoordelijke bevestigd dat de producten zich in de originele staat bevinden.
  3. De waarde wordt vastgesteld van de producten die opnieuw in stock genomen worden en nog geschikt zijn voor verkoop.
  4. Eenmaal de kosten voor het verwerken en verpakking in mindering gebracht zijn, dan wordt het resterende bedrag teruggestort of van een factuur afgehouden.
  5. De terugbetaling gebeurt via de betaalmethode waarmee de bestelling oorspronkelijk geplaatst werd.